@gameoverblog
gameover.blog.ir
#یونیتی
نویسنده: بیسواد از گیم اور
آموزش بردار نرمال در یونیتی /کاربرد متد نرمالایز در یونیتی/کاربرد normalize/کاربرد تابع normalized در یونیتی/حرکت به سمت مقصد توسط بردار نرمال(بردار عمود بر هدف یا بردار حرکت مستقیم به سمت هدف
تابع Lerp از کلاس Vector3 :
در شکل به وضوح می بینید اگر ما فاصله تا هدف رو 5 قسمت کنیم تابع نرمال xyz ای میده که اگر جمع کنیم با پوز فعلی، یک واحد به سمت هدف حرکت انجام میشه.
#یونیتی
نکته: بی نرمالایز هم به سمت هدف حرکت انجام میشه ولی ابتدا سرعت زیاد و وقتی به هدف نزدیک میشیم،سرعت کمه،چون تفاضل فاصله ها کم شده در speed ضرب کنیم سرعت ثابت نیست،ولی با نرمال سرعت همیشه ثابت هست. لرزش هم داریم در انتها.
نکته ی بعدی : متد لرپ یا تابع Lerp در حرکت نرم ،نسبت به روش normalize بهتر و جدیدتر هست. اما مقایسه ما از این جهت هست که قدرت تابع لرپ تکمیل تر از نرمالایز هست. یعنی لرپ امکانات بیشتری هم داره ولی اینکه بگیم nomalize منسوخ هست نه اینکار هم نمی کنیم. فعلا اون توی جایگاه خودش بمونه ولی فقط قصد ما اثبات قدرت لرپ بود. همین(بیسواد)
مثال ساده :
Public Transform target;
void Update(){
transform.position = Vector3.Lerp(transform.position, target.position, speed * Time.deltaTime);
}
حل مشکل عوض شدن صدای مرد به زن در مدیا پلیر ویندوز xp و 7و 8 و غیره
رفع مشکل اتصال اندروید به اینترنت مودم _ رفع مشکل عدم اتصال گوشی به اینترنت
آیه ی قرآن برای افزایش رزق و روزی _ 26 و 27 آل عمران هر روز با توجه بخوانید
,تابع ,lerp ,t1 ,بردار ,vector3 , ,{ ,به سمت ,استفاده از ,با استفاده ,using system collections ,unityengine public class ,public class normal ,class normal monobehaviour
درباره این سایت